Creșterea gradului de siguranță
Grup de acțiune
• La nivelul unității de învățământ funcționează Grupul de acțiune pentru creșterea gradului de siguranță în mediul școlar.
• Din Grupul de acțiune pentru creșterea gradului de siguranță în mediul școlar fac parte reprezentanți ai unității de învățământ, reprezentanți ai MAI, reprezentanți ai părinților, reprezentanți ai autorităților locale.
• Tema ”prevenirea și reducerea faptelor de violență, respectiv a consumului de droguri, alcool și tutun” va fi obligatoriu implementată în cadrul Programului ”Școala altfel”.
• Grupul de acțiune pentru creșterea gradului de siguranță în mediul școlar are următoarele atribuții:

(1) Aplicarea prevederilor cadrului normativ elaborat la nivel ME, MS, MAI și MFTS cu consultarea părinților și elevilor pentru facilitarea depistării consumului de droguri în școală;
(2) Elaborarea unei proceduri care să implice acordul părinților, să asigure confidențialitatea, nediscriminarea, să evite stigmatizarea sau bullyingul;
(3) Transmiterea către structura de siguranță școlară din cadrul IPJ a cazurilor de violență din mediul școlar;
(4) Elaborarea și derularea de programe/proiecte/ campanii de prevenire a traficului de persoane, a violenței în mediul școlar, a consumului de droguri/alcool/tutun și de promovare a unui stil de viață sănătos;
(5) Monitorizarea modului în care sunt introduse în cadrul orelor de curs obligatorii, a noțiunilor de educație pentru sănătate, referitoare la un stil de viață sănătos (fără consum de droguri, alcool, tutun);
(6) Monitorizarea modului în care sunt abordate în cadrul orelor de curs, a unor tematici de natură juridică, adaptate mediului școlar preuniversitar, pentru conștientizarea elevilor referitor la drepturile, obligațiile și consecințele faptelor ilegale;
(7) Identificarea elevilor cu părinți plecați în străinătate și implementarea unor proceduri de consiliere a acestora;
(8) Identificarea și plicarea măsurilor de sprijin pentru victimă/victime, respectiv măsuri de sprijin și sancțiuni pentru autor/autori, adecvate la gravitatea cazului de violență și la nevoile educaționale, relaționale, sociale, psihologice și fizice ale celor implicati, inclusiv consiliere școlară și terapie psihologică la nivelul unității de învățământ;