Noțiuni informative
Organizare şi funcţionare
• În Școala Gimnazială „Vasile Voiculescu” Comuna Pârscov, beneficiarii educației, direcți sau indirecți, au drepturi egale de acces la toate nivelurile și formele de învâţământ, indiferent de condiţia socială şi materială, de sex, de rasă, de naţionalitate, de apartenenţa politică sau religioasă, fără restricţii care ar putea constitui o discriminare sau segregare.
• Unităţile de învăţământ se organizează şi funcţionează pe baza principiilor stabilite în conformitate cu Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare. Principiile care guvernează activitatea Școlii Gimnaziale „Vasile Voiculescu” Comuna Pârscov, sunt:

a) principiul echităţii – în baza căruia accesul la învăţare se realizează fără discriminare;
b) principiul calităţii – în baza căruia activităţile de învăţământ se raportează la standarde de referinţă şi la bune practici naţionale şi internaţionale;
c) principiul relevanţei – în baza căruia educaţia răspunde nevoilor de dezvoltare personală şi social-economice;
d) principiul eficienţei – în baza căruia se urmăreşte obţinerea de rezultate educaţionale maxime, prin gestionarea resurselor existente;
e) principiul descentralizării – în baza căruia deciziile principale se iau de către persoanele/ structurile implicate direct în proces;
f) principiul răspunderii publice – în baza căruia unităţile și instituţiile de învăţământ răspund public de performanţele lor;
g) principiul garantării identităţii culturale a tuturor cetăţenilor români și dialogului intercultural;
h) principiul asumării, promovării și păstrării identităţii naţionale şi a valorilor culturale ale poporului român;
i) principiul recunoaşterii și garantării drepturilor persoanelor aparţinând minorităţilor naţionale, dreptul la păstrarea, la dezvoltarea și la exprimarea identităţii lor etnice,culturale, lingvistice și religioase;
j) principiul asigurării egalităţii de şanse;
k) principiul transparenţei – concretizat în asigurarea vizibilităţii totale a deciziei și a rezultatelor, prin comunicarea periodică și adecvată a acestora;
l) principiul libertăţii de gândire și al independenţei faţă de ideologii, dogme religioase şi doctrine politice;
m) principiul incluziunii sociale;
n) principiul centrării educaţiei pe beneficiarii acesteia;
o) principiul participării și responsabilităţii părinţilor;
p) principiul promovării educaţiei pentru sănătate, inclusiv prin educaţia fizică și prin practicarea activităţilor sportive;
q) principiul organizării învăţământului confesional potrivit cerinţelor specifice fiecărui cult recunoscut;
r) principiul fundamentării deciziilor pe dialog și consultare;
s) principiul respectării dreptului la opinie al elevului ca beneficiar direct al sistemului de învăţământ.