Creșterea gradului de siguranță

Grup de acțiune

• La nivelul unității de învățământ funcționează Grupul de acțiune pentru creșterea gradului de siguranță în mediul școlar.

• Din Grupul de acțiune pentru creșterea gradului de siguranță în mediul școlar fac parte reprezentanți ai unității de învățământ, reprezentanți ai MAI, reprezentanți ai părinților, reprezentanți ai autorităților locale.

• Tema ”prevenirea și reducerea faptelor de violență, respectiv a consumului de droguri, alcool și tutun” va fi obligatoriu implementată în cadrul Programului ”Școala altfel”.

• Grupul de acțiune pentru creșterea gradului de siguranță în mediul școlar are următoarele atribuții:

 

Școala gimnazială ”Vasile Voiculescu” Pârscov
 

(1) Aplicarea prevederilor cadrului normativ elaborat la nivel ME, MS, MAI și MFTS cu consultarea părinților și elevilor pentru facilitarea depistării consumului de droguri în școală;
(2) Elaborarea unei proceduri care să implice acordul părinților, să asigure confidențialitatea, nediscriminarea, să evite stigmatizarea sau bullyingul;
(3) Transmiterea către structura de siguranță școlară din cadrul IPJ a cazurilor de violență din mediul școlar;

(4) Elaborarea și derularea de programe/proiecte/ campanii de prevenire a traficului de persoane, a violenței în mediul școlar, a consumului de droguri/alcool/tutun și de promovare a unui stil de viață sănătos;
(5) Monitorizarea modului în care sunt introduse în cadrul orelor de curs obligatorii, a noțiunilor de educație pentru sănătate, referitoare la un stil de viață sănătos (fără consum de droguri, alcool, tutun);
(6) Monitorizarea modului în care sunt abordate în cadrul orelor de curs, a unor tematici de natură juridică, adaptate mediului școlar preuniversitar, pentru conștientizarea elevilor referitor la drepturile, obligațiile și consecințele faptelor ilegale;

(7) Identificarea elevilor cu părinți plecați în străinătate și implementarea unor proceduri de consiliere a acestora;
(8) Identificarea și plicarea măsurilor de sprijin pentru victimă/victime, respectiv măsuri de sprijin și sancțiuni pentru autor/autori, adecvate la gravitatea cazului de violență și la nevoile educaționale, relaționale, sociale, psihologice și fizice ale celor implicati, inclusiv consiliere școlară și terapie psihologică la nivelul unității de învățământ;